maandag 10 juni 2013

99. Time

Ja ja, ik weet het! Nog steeds geen tijd gehad om nieuwe foto's te maken, volgende week.
Maar om het dan maar meteen over het onderwerp te hebben; tijd. De tweede foto van het 100 snapshots project wat ik met jullie deel. En laat me een ding zeggen over tijd: die vliegt.
Dingen die zoveel jaar geleden zijn gebeurd voelen als gisteren, en dingen die daarentegen gisteren zijn gebeurd voelen als zoveel jaar geleden. Heel tegenstrijdig bij mij, ik weet het.

Maar - en nu komt het filosofische moment van de dag - omdat alles zo snel gaat, moeten we een ding weten; we moeten een ding ervan geleerd hebben. Koester de gelukkige momenten met de mensen van wie je houdt. Het kan op een dag anders zijn. Zorg ervoor dat je de herinneringen altijd in je hart gesloten hebt, en altijd kan terug kijken naar die mooie momenten, dat lukt ook wel zonder al die foto's, echt. En dat zeg ik aangezien wij van de generatie zijn die écht alles vast leggen. Zelfs een ritje in de achtbaan waarbij je iPhone bijna uit je handen waait. Geniet nou gewoon eens een keer, in plaats van te doen alsof. In plaats van te laten zien aan de buitenwereld dat het zo is. Pluk de dag, het kan zomaar de laatste zijn!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten