maandag 17 juni 2013

Donzige pluizebollen

Nu ik eindelijk in mijn o -zo drukke schema een plekje had gevonden, heb ik ook maar meteen mijn leven erop gewaagd ook, om deze foto's te maken. Want àls ouders beschermend zijn, dan zijn dat zeker zwanen. Gelukkig bleven ze op hun plek, met beiden hun oogjes strak op mij gericht. Dit zijn de zwanen die ik een tijd terug ook op de foto heb gezet, maar dan hun nakomelingen. Vader Zwaan vond het blijkbaar veel minder erg dat ik z'n kinders op de foto zette, dan zijn vrouwtje toentertijd.

En kijk dan! Broers, zussen of broers en zussen gaan zo lief met elkaar om! En misschien lijkt dat maar zo omdat ze er zo schattig uit zien, maar toch. Het ziet er echt uit als een familie, die elkaar beschermt, elkaars gezelschap opzoekt en elkaar niet in de steek laat. En - heb ik mij laten vertellen - zwanenkoppels blijven een leven lang bij elkaar. Misschien hebben wij toch wel meer gemeen met deze vogels die zo je voet kunnen breken en waar we liever een blokje voor om lopen. Vooral als je met de hond bent. Die met iedereen wil spelen. En snuffen. En uitdagen... Nee, met mijn hond loop ik dan toch maar éven de andere kant op. Zwaan, ik snap je! Ik zou m'n gezin ook beschermen! Probeer dat maar eens duidelijk te maken,...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten