donderdag 15 augustus 2013

Met je paard bokje springen

Sommige mensen onder ons beweren dat paardrijden géén sport is. Daar ben ik het dus niet mee eens. Zelf heb ik ooit dressuur gereden in een groepsles, en tja... Dat was inderdaad niet veel meer dan achter elkaar aan hobbelen.  Nu, vier jaar later rijd ik geen dressuur meer, maar western. En niet in een groep. Soms is dat best even werken, ook al ziet het er misschien niet uit als werken. Aan die mensen die nog steeds van mening zijn dat het geen sport is: ga zelf eens op een paard zitten en oordeel dan. (Wedden dat je er hijgend, puffend en met spierpijn van het paard  af komt?) En misschien helpt dit een heel klein beetje, op de volgende foto's zie je namelijk dat het wel degelijk werken is.

Laatst was er bij ons een optreden van The Future Guys, dit is voornamelijk voltige. Juist ja, turnen op je paard. Hoewel ik paardrijden hartstikke leuk vind, is dit wel een beetje te veel van het goede voor mij, aangezien een koprol bij mij al te veel gevraagd is. Geen grapje. En deze mensen sprongen, draaiden, stonden en hingen aan hun paard terwijl ze nog even een handstandje maakte in het zadel. (Ook zoiets wat bij mij gewoon hier op de grond met een stapel matten eronder nog mis kan gaan). Er zal heus jaren oefening aan vooraf zijn gegaan, maar dat haalt niet weg dat het waanzinnig knap is. En een beetje eng, zo ondersteboven op een galopperend paard.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten