woensdag 7 augustus 2013

De bekendste vakantiekiekjes

Geen verre landen, gewoon Nederland. Hoewel: als ik het niet zou weten had ik niet gedacht dat dit Holland was. Oké, het is niet het cliché met dolfijnen en zonsondergang op de achtergrond, maar het is iets wat er op lijkt. Zeemeeuwen! De beesten die altijd woest worden weggeslagen omdat ze je ijsje proberen te pakken.
Bij mij was het weliswaar andersom, ik kreeg een klap tegen m'n kop en gaf een vriendin de schuld die naast me stond. "WAT DOE JE!?'' Ik kreeg alleen een nietszeggende blik van haar terwijl ze haar eigen broodje verorberde. Wanneer ik nog een pets van een vleugel kreeg zag ik dus dat het niet zij, maar Guusje de meeuw was. Uiteindelijk heb ik hem maar een stukje droog brood gegeven, want ik vond het ook weer zielig dat 'ie daar zo voor me zat, smachtend te kijken naar mijn witte broodje met pindakaas. Ik weet het, ik had hem niet moeten belonen voor de klappen tegen m'n hoofd. En buiten dat, er zat al gauw een heel leger meeuwen en een kleiner aantal kraaien voor me, en zelfs nog twee musjes en heb ik m'n broodje gedeeld en heb zelf ongeveer  vijf happen genomen. M'n andere broodje had ik gelukkig al op. Voor de rest heb ik geen negatieve of positieve ervaringen met deze vogels. Ik snap ook niet echt dat mensen er zo'n grafhekel aan kunnen hebben. Oké, als er een witte flats meeuwenstront op je fontanel belandt kan ik me voorstellen dat je niet erg blij bent. Ook al het wel geluk schijnt te brengen. Dan maar geen geluk, liever geen vogelpoep op m'n hoofd, want hé, je weet nooit wie je tegen komt en wat je nog moet doen!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten