woensdag 17 juli 2013

Nederland: Een (soms) oververhit kikkerlandje

Oké, ik weet het. De winter is te koud, en dan zeurt iedereen om de zomer, maar eerlijk is eerlijk, de temperaturen in ons kikkerlandje zijn erg hoog opgelopen. En dat gaat vanaf het weekend nog een graad of vier hoger worden. Dus waarom zou je nog met vakantie gaan, hier zijn de tropische temperaturen van achtentwintig graden al aankomen waaien na lange (en vooral lekker koude) wintermaanden. Er wordt dus goed aan ons thuisblijvers gedacht en nog weten we het te presteren om erover te zeuren. Waaronder ook mijzelf, trouwens. Lusteloos in een stoel hangen, en geen puf om wat te doen.
Strand? Getver nee, wil je soms dat mijn voeten onder mijn benen weg laat branden van het hete zand?
Watersport? Geen puf om ook maar één teen uit te steken, kan je nagaan.
Zonnen? Bruine kleurtjes moet ik uit een flesje halen, anders ben ik net een verbrande kreeft! Ja eentje die verbrand is nog wel, zo erg dus.
Even niks, luieren in de tuin? Nééhèè, nu is het eindelijk mooi weer doen we geen reet! Dan gaan we ons toch vervelen!?
Kortom, eigenlijk is het nooit goed, en luieren we hier en daar een beetje en doen vooral niet te veel.
(Foto's maken? Oh ja leuk! Een van de dingen waar ik van houd en: Elk weertype is goed voor een foto. Alleen sommige wat slechter voor je humeur.
Surfen op het internet (blogjes checken)? Dat laat ik over aan jullie!) 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten