dinsdag 30 juli 2013

Gently the night will come

Zonsondergangen... Ze zetten je aan het denken en toch werkt het rustgevend. Hoe de donkere nacht zachtjes over ons deel van de aarde valt, met in je achterhoofd dat je hetzelfde zonnetje 's morgens vroeg weer zal zien. Tenminste daar gaan we vanuit. Alhoewel hetzelfde zonnetje natuurlijk opkomt. Het zou raar zijn als het opeens zijn broertje of zusje was, maar goed. Op dit soort momenten besef ik hoe 'gewoon' we alles eigenlijk vinden. Ook al is dit niet veel, toch moeten we ook een simpele zonsondergang waarderen. De kleinste dingetjes in het leven kunnen soms heel bijzonder en waardevol zijn, en toch vergeten we het:

Every sunset gives us one day less to live,
but every sunrise gives us one day more to hope.


Ja, quotes... In ieder geval ben ik dus wel iemand die kan genieten van zonsondergangen. Zonsopgangen vast ook wel, maar ik heb de puf er niet voor m'n warme bedje te verlaten voor het zonnetje wat ik later op de dag wel zie. Ik ben simpelweg mijn bed niet uit te branden voor acht uur 's ochtends. En als ik er dan uit ben, wil het nog niet zeggen dat ik wakker ben. Daarom was de zonsondergang meer geschikt voor op de foto, want tegen die tijd ben ik wel een beetje wakker. Klein beetje maar, hoor! Genoeg om een paar foto's te maken. En dit zijn ze nóg niet allemaal, dus kan je nagaan. Ik was wakker.











Geen opmerkingen:

Een reactie posten